Blog in novice

Izjemen podvig: Čez Antarktiko z Wilierjevim fatbikom

Po več kot 48 dneh kolesarjenja in prevoženi razdalji 716,5 km je bil italijanski ultramaratonski kolesar prisiljen končati svoj podvig zaradi visokih temperatur in peščenega snega, ki sta oteževala nadaljevanje, in se posloviti od svojih sanj. Njegov cilj je bil prekolesariti južni tečaj in Antarktično celino, gromozansko gmoto ledu in snega v skupni dolžini približno 1500 km. Antarktika je sicer peta največja celina na svetu, približno 1,3-krat večja od Evrope ter daleč najmanj gosto poseljena.

Veter in mraz tam spodaj sta neizprosna. V pokrajini, kjer je človek v primerjavi z močjo narave majhen, skoraj neobstoječ, je bil Omar prepuščen sam sebi ter milosti in nemilosti narave. Pedala je od konca novembra do prvega tedna v januarju vrtel pri temperaturah, ki so se gibale med -20 °C ob obali in - 40 ° C proti notranjosti celine. Južna zemeljska obla je v tem obdobju pod vplivom poletnih vremenskih razmer.


Foto: Wilier Triestina

Antarktika je v povprečju najhladnejša, najbolj suha in najbolj vetrovna celina. Približno 98 % celine prekriva led, ki je v povprečju debel 1,9 kilometra. S tem, ko se je Omar spopadel z neusmiljenimi katabatskimi vetrovi in temperaturami pod ničlo, je v ospredje postavil krhkost najbolj oddaljenih in ekstremnih okolij našega planeta.

Še danes, skoraj 200 let po odkritju Antarktike in dobrih 110 let potem, ko je Norvežan Roald Amundsen prvič osvojil geografski Južni tečaj, je vse v zvezi z ledeno celino povezano s surovimi podnebnimi razmerami, kar je od nekdaj privlačilo ljubitelje ekstremnih pustolovščin.

Italijan je bil več tednov s ptičje perspektive videti kot drobna pikica, ki se je s kolesom, na katerega so bile privezane sani z najnujnejšim za preživetje, počasi premikala po beli celini. Majhen drobec, ki si je prizadeval uresničiti velike antarktične sanje. A pri kolesarjenju v najtežjih razmerah na Zemlji ni šlo le za postavljanje rekordov ali osebni dosežek, temveč za pripoved o perečem vprašanju podnebnih sprememb. Ravno na Antarktiki je zaradi taljenja ledenih pokrovov lažje opaziti učinke podnebnih sprememb. Na celini, ki je približno dvakrat večja od Avstralije, je v ledu shranjenih kar 80-odstotkov svetovne sladke vode, kar je dovolj za dvig svetovne gladine morja za približno 60 metrov, v kolikor bi se ves led stalil.


Foto: Wilier Triestina

Drastične podnebne spremembe na Antarktiki

Podvig Omarja di Feliceja je druga najdaljša razdalja, ki jo je kolesar doslej neprekinjeno prevozil na Antarktiki. Ekspedicija ob ekstremih temperaturam in vetrovih je dokaz človeške vzdržljivosti in krute realnosti našega spreminjajočega se podnebja.

Ko je dosegel 86° južne zemljepisne širine, je bilo treba zaradi varnostnih razlogov predčasno končati pustolovščino. Žal se je njegova pustolovščina končala na najbolj simboličen način, tudi z medijskega vidika: dokazal je, da podnebne spremembe obstajajo, in da so mu prav previsoke temperature tam, kjer bi morale biti najnižje, preprečile, da bi dokončal svoj podvig. Zato odprava "Bike to 1,5°C" ni le dosežek fizične vzdržljivosti, temveč tudi simbol našega boja proti podnebni krizi, ki nas poziva, naj ukrepamo, preden se bo nedotaknjena lepota krajev, kot je Antarktika, povsem spremenila.

Znanost in ultrakolesarstvo sta se na tak način združila v veliki akciji ozaveščanja, namenjeni enemu najbolj kritičnih vprašanj današnjega časa: preživetju planeta. Pri projektu je namreč sodelovala cela vrsta znanstvenikov, raziskovalcev in klimatologov.

Unikatno kolo za posebno odpravo

Za ekspedicijo, kakršne še ni bilo, je bilo potrebno kolo, kakršnega še ni bilo. Omar di Felice se je na odpravo po Antarktiki podal na posebnem fatbike kolesu, ki so ga posebej zanj izdelali pri italijanski Wilier Triestini.

2014 je Omar Di Felice kot prvi pozimi kolesaril na Severni rt, kjer je najsevernejša točka Evrope. Pedale je poganjal tudi po Aljaski, Kanadi, Mongoliji. Pri naštetih podvigih (in mnogih drugih)  je Italijan kolesaril na Wilierjevih kolesih, a južni tečaj je seveda nekaj povsem drugega. Zato so se v Wilierjevem invacijskem laboratoriju odločili izdelati klasično fatbike kolo, narejeno za led. Pri geometriji kolesa ni "nič revolucionarnega", so pa prilagodili materiale in sestavne dele, nastavljene za življenje na Antarktiki. V teh ekstremnih razmerah je preprostost ključnega pomena, zato je okvir iz aluminijeve zlitine in ne iz ogljikovih vlaken.


Foto: Wilier Triestina

Posebnost kolesa je 30-zobi verižnik spredaj, skupaj s kaseto 11-42 zadaj, kar je Omarju pri najzahtevnejši pustolovščini v njegovi karieri omogočilo, da je pedala lahko vrtel po snegu in snežnih sipinah ter premagoval velike višinske razlike, saj je južni tečaj na 2.835 metrih nadmorske višine. Zanimivo je, da je Di Felice kombiniral komponente, saj je uporabil gorsko skupino Shimanov Deore XT 1x11 z na črno prebarvano gonilko proizvajalca SRAM.

Kolo je posebno tudi zaradi edinstvenega vzorca, ki ponazarja enega od ključnih motivov Omarjeve misije. Barva izhaja iz podnebnih pasov (t. t. warming stripes), katere je ponazoril klimatolog Ed Hawkins z britanske Univerze v Readingu. Njegov namen je bil oblikovati čim preprostejše ilustracije podnebnih sprememb, ki jih je mogoče razumeti tudi brez znanstvenega predznanja. Modra barva prehaja v rdečo, kar simbolizira naraščajoče globalne temperature, ki so poseben problem, ko gre za taljenje ledenih pokrovov, po katerih je v zadnjih tednih vozil ultramaratonski kolesar Omari De Felice.


FOTO: Wikipedia

Poleg logotipov različnih sponzorjev sta na kolesu tudi logotip Omarjevega podnebnega projekta "Bike to 1.5" in ime ter logotip odprave, ki so jo poimenovali Antarctica Unlimited.

 

 

***

Cestna kolesa Wilier

Wilier izdeluje kolesa, ki utelešajo ravnovesje med udobjem in učinkovitostjo. Cestna kolesa Wilier so primerna za vsak dan ter vsako cesto. So odlična izbira za vse rekreativne navdušence in profesionalne tekmovalce, ki imate radi hitrost, odlično kontrolo in najboljšo opremo na trgu. Tudi Wilier okvirji kolesa so izdelani za maksimalno trpežnost. S sedeži zagotavljajo največje udobje za daljše vožnje.

Posebna ponudba cestnih koles Wilier GTR Team:

  • Wilier GTR Team Disc v posebni barvni kombinaciji z opremo Shimano 105 R7020 z 2x11 prestavami, disk zavorami in obroči Shimano RS171.
  • Wilier GTR Team v posebni barvni kombinaciji z opremo Shimano 105 R7000 z 2x11 prestavami, klasičnimi "rim-brake" zavorami in obroči Shimano RS100.

Gravel kolesa Wilier

Gorska prednjevzmetena kolesa Wilier

Električna kolesa Wilier